Stefaan Geeraert
Positie:
Dirigent

Allerhande informatie

Stefaan Geeraert heeft een passie voor koor en zang.

Geboren in 1972 te Roeselare, begon hij al op jonge leeftijd zijn muzikale reis aan de Stedelijke Academie voor Muziek en Woord. Daar studeerde hij viool. In het orkest ‘De kleine Compagnie’ mocht hij enkele jaren één van de vioolpartijen voor zijn rekening nemen.

Later volgde hij zanglessen aan de Izegemse academie en bij Ariadne van den Brande, waar hij zijn vocale technieken verder ontwikkelde.

Stefaan heeft een rijke geschiedenis in het koorleven. Hij begon bij de Zilvervoskes en sloot later aan bij het Sint-Jozefskoor. Momenteel is hij verbonden aan het Projectkoor CHANTage in Diksmuide. Daarnaast deelt hij zijn stem met het vocaal ensemble De Wijngaard in Brugge.

Als dirigent heeft hij reeds verschillende koren onder zijn vleugels gehad, waaronder het jeugdkoor Vox Musica (Roeselare) en het Hadrianuskoor (Handzame). In de vroege jaren 2000 bracht hij met zijn vocaal ensemble HC&D harmonie op diverse huwelijksplechtigheden. Tussendoor was hij gastdirigent bij diverse koren.

Vandaag staat Stefaan aan het roer van het Sint-Jozefskoor en dirigeert hij het mannenkoor ‘De Gekromde Vingers’.