Het Vredeslicht wordt jaarlijks door een Oostenrijks kind ontstoken aan de Vredesvlam in de geboortegrot te Bethlehem. Vervolgens wordt het door kinderen over de hele wereld verder verspreid. Zo ontstaat er al meer dan 25 jaar vlak voor kerstmis vanuit dat ene kleine vlammetje een zee van licht, een baken, dat ons in het donker de weg wijst naar de vrede.

Het ‘Vredeslicht van Bethlehem’ zorgt dit weekend voor een verpozing tijdens het tweede Roeselaarse kerstshoppingweekend.

Op zondag 18 december is iedereen tussen 14 en 18 uur welkom in de Augustijnenkerk in de Zuidstraat (Kerk van het Klein Seminarie) om licht te nemen aan de vredeslichtkaars die er opgesteld staat bij de kerststal.

Je kan ter plekke een kaarsje ontsteken, maar evengoed een kandelaar meenemen om het vredeslicht verder te verspreiden. Kinderen kunnen figuurtjes inkleuren en in de kerstboom hangen en het koor Laudato si’, het Zilverbergkoor, het Koninklijk St.-Jozefskoor, het H. Godelievekoor en Taizéband zorgen voor sfeervolle kerstliederen.